tisdag 21 juni 2011

Vad är inspiration?

Taget från Wikipedia:

Inspiration (av latin inspiro, inblåsa, väcka liv i), ett stimuli som sätter igång mental verksamhet. I talspråk har ordet felaktigt kommit att betyda motivation eller kreativitet (särskilt sådan som direkt är påverkad av någonting). Historiskt har ordet används av kristna för att beskriva en ingivelse från Gud. Den traditionella uppfattningen bland kristna är till exempel att Bibeln författats genom gudomlig inspiration (given av den helige ande).

Med andra ord är det inte så konstigt att jag saknar inspiration. O här har jag jagat runt som en galning för att förstå vad som är fel med mig som inte känner denna eftertraktade känsla som jag felaktigt trott är grunden för skapandet av blogginlägg, skisser o allt! Hemligheten är alltså att börja tro på den där med stort vitt skägg, eller kanske de med åtta armar eller ett öga. Jag tror jag skippar alla och lägger mig lojt ner i soffan igen, nöjd över att sökandet efter detta ickeexisterande äntligen är över och njuter av lite lättinskaffad glass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar